Freitag, 1. Juni 2012

" A pillow ... / Ein Kissen ... "


...  of long bygone times ... 
and sewn by me 29 years ago at the beginning of my occupational training (dressmaker/seamstress).
It was one of my first sewing pieces at the beginning of my vocational training.
The selection and  variety of fabrics was to GDR times not so big as today...But we were always resourceful and have used to sewing
 to example colourful kids bed linen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
... aus schon längst vergangenen Zeiten ...
und von mir  vor ca. 29 Jahren , zu Beginn meiner Berufausbildung , genäht. Es war eines meiner ersten Teilchen,welches ich gleich zu Ausbildungsbeginn genäht hatte.
Die Auswahl und Vielfalt an Stoffen ,so wie heute ,hatten wir zu DDR-Zeiten leider nicht.

2 Kommentare:

Merisi hat gesagt…

What a wonderful keepsake!

Merisi hat gesagt…

Schöne Gänseblümchenwiese!

(Irgendwie kann ich den Kommentar zum heutigen Post nicht finden.)